luni, 8 februarie 2010

road to hell


Spitalul...
Un loc in care moartea e la tot pasul...
Spre Spitalul Judetean Oradea,o iei pe un drum ce incepe cu un alt spital...Urci pe un drum pavat cu lacrimi de cei ce vin sau pleaca din spital.Va dati seama ca sunt 4 agentii de pompe funebre pe drumul acela,de maxim 3 km! cat de crud e asta?Cand urcam drumul asta,am vazut cum o pisica a fost calcata de o masina,apoi inca o masina,si inca o masina,si inca...Era noapte.Am trecut si de alt spital in drum spre cel Judetean.Spitalul de neurologie,si psihiatrie.Cel putin 6 oameni din acel spital stateau pe geam si ma urmareau cu privirea.Cel de neurologie e imens.Cladiri de dimensiunile unor hoteluri de lux,pline cu oameni in care doar inima mai traieste...Ba chiar scria pe poarta spitalului "Accesul copiilor sub 14 ani strict INTERIZS!!!" m-am speriat putin,apoi am luat-o in drumul meu.Un drum pe care urci si vezi Oradea de la inaltime.Se explica de ce au asezat spital sus de tot.Sa nu ai de urcat mult dupa ce mori...Se vad doar lumini la geamurile spitalului...si felinarele,care clipesc rar si lumineaza slab.Acele felinare se aprind cand ma vad,dar se sting cand sunt in dreptul lor.Spooky! Nici umbra mea nu sta in spatele meu.Pe player incepe melodia 2 Pac -Ballad of a dead soulja! Scot playerul din buzunar si butonez repede,sa dau de o piesa sa scoata frica si gandurile sinistre din mine,trec si peste Bitza-ultima suflare,pana ajung la Wyclef Jean...asta e ok,il las,e ok,totul e ok acum,gata,a trecut!Imi trec prin minte doar fragmente din filme,legate de moarte.O replica dintr-un film vazut recent"Din momentul cand ne nastem Dumnezeu incepe sa ne construiasca o casa in Rai.De fiecare data cand facem o fapta buna,mai adauga o caramida.Cand facem o fapta rea,ia caramida din casa[...] " .Ca sa ajungi la ultimul spital,mai vezi alte 2 spitale pe drum.Toate la sosea...Tot cam la 5 minute mai trece cate o ambulanta,spre spital,sau venind de la spital.Trece cu viteza.La fel ca si restul masinilor ce circula pe drumul ala.Traficul e infernal in Oradea in orice parte a zilei,mai putin in locul ala.Pe-acolo toti trec cu viteza.Stiu ei ceva:)Ajung in fata spitalului...ma linistesc,trag aer in piept,sun pe persoana cu care trebuia sa ma intalnesc,rezolv repede,si ma intorc iar spre casa.Acelasi drum,Doar ca acum merg cu capul in jos,repede,grabita,si ma uit la fulgii de zapada ce cad in pamant,fulgi pentru care alta data as fi ridicat privirea si i-as saruta...Ajung in centru.Iau tramvaiul,pana acasa.Acasa e bine.Maine trebuie sa ajung iar la Spitalul Judetean:(

Un comentariu: